Přeskočit na hlavní obsah

Will Grayson, will grayson a já

Román od Johna Greena a Davida Levithana vznikl v roce 2010. Paperbackové vydání, které jsem četla, vyšlo v roce 2016 v České republice. Obálka paperbacku pro mě osobně byla mnohem přitažlivější než u pevné vazby.



V knížce se setkáme se dvěma kluky, kteří se jmenují Will Grayson. Zpočátku o sobě vůbec neví, ale náhoda je svede dohromady. Taky se tady objeví Drobek (mimochodem gay), což je hodně optimistická, někdy na mě až moc sebestředná osoba. Pak tu jsou jednotlivé postavy lidí, přátel, kteří nějakým způsobem tyhle, v podstatě tři, hlavní postavy ovlivňují.

K příběhu jako takovému toho zase tolik říct nejde, což je pro mě trošku zklamání. To ale neznamená, že myšlenky, které jsou tady představené, by nebyly hluboké. Ty určitě mají co do sebe. Knížka je určená především pro mládež. Témata jako přátelství, pravda, upřímnost, uvědomění si sebe, co vlastně chci, kdo jsem a podobně jsou naprosto v pořádku. Z tohohle hlediska se postavy neustále vyvíjí, což považuju za velké plus.

Knížka má přes 270 stránek, které při čtení rozhodně rychle utíkají. Příběh je vtipný, do jisté míry jednoduchý, takže se dobře čte. Naprosto geniální mi přišlo střídání se kapitol obou Willů (každý z autorů má na svědomí jednoho z nich). Graficky odlišené kapitoly (podle toho, kterého Willa se týkaly) mi přišly taky super. Nejen z toho důvodu, že člověk věděl, o kom je řeč, ale i pro to, že Levithan styl psaní svých kapitol zvolil úmyslně v souladu s povahou a náladou svého Willa.

"Čirá a prostá pravda lidských dění je zřídka čirá a prostá není. Spoléhat musíš na zázraky, když lež je hřích a pravda taky."

Jsem z toho ale víceméně rozpačitá. Některé motivy bych čekala více propracované, některé méně dominantní. Konec na mě působil tak trošku jako z Muzikálu ze střední. Konec dobrý, všechno dobré. Jako kniha pro mládež splňuje dle mého, co má. Jako oddechovka od náročnějších knih ideální.

Co na knížku říkáte vy? Napište do komentářů a pak už rychle ke knížce, knihomolové!

Niky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu