Přeskočit na hlavní obsah

Pozor na Stalkera!

Tahle bichlička je poslední díl série o detektivovi jménem Joona Lina od manželského páru píšícího pod pseudonymem Lars Kepler. Krimi román od nakladatelství Host. 573 stránek napětí a nejistoty.


Ke knize jsem přišla celkem náhodou, vyskočila na mě, když jsem brouzdala po internetu a podle anotace mi přišla zajímavá. Tudíž jsem si jí pořídila, aniž bych věděla, že patří do nějaké série a že je to závěrečný díl.

Děj se točí kolem neznámého vraha, který policii pošle video ženy. Ta je následně nalezena mrtvá. Do příběhu se zaplete i psychiatr Erik, detektivka Margot a další lidé. Margot se zoufale snaží přijít na to, kdo páchá hrůzné zločiny, protože přichází nové video…

Musím říct, že i přesto, že jsem nečetla předchozí díly, tak mi to příběh nijak nekazilo. Celkem všechny potřebné souvislosti byly vysvětlené. Je pravda, že kdybych četla předchozí díly, zřejmě bych lépe znala postavy, vztahy mezi nimi a jejich minulost.

Prvních pár stránek mi celkem trvalo, než jsem se ponořila do příběhu, byli tam pasáže odkazující na předchozí díly série. Později se už příběh točil vyloženě kolem nového případu. V některých pasážích jsem měla problém sledovat situaci a trošku jsem se ztrácela, hlavně u akčních scén. Celkově se mi ale kniha četla velmi dobře, kapitoly byly většinou kratší a rychle utíkaly. Závěr byl možná až moc roztáhnutý.

Celou dobu jsem byla napnutá, jak to dopadne, tipovala jsem, kdo je stalker (neúspěšně) a hltala každou stránku. Já, jako bojácný člověk, jsem nemohla usnout, protože jsem se bála, že za oknem nějaký ten stalker číhá a v noci jsem se budila. Pokud se nebojíte, bude pro vás tenhle krimi román rozhodně příjemnější. Autoři ve vás dokážou probudit lehkou paranoiu, strach a nechají vás popřemýšlet o tom, jak je vlastně jednoduché, aby nás někdo sledoval. Pokud jste tedy fanoušky krimi, thrillerů a máte rádi napětí a akci, rozhodně doporučuji.

Od Larse Keplera vyjde 30. 8. nová kniha Playground, která by měla být prvním dílem nové série a podle anotace to vypadá na hodně zajímavý námět.

Tak zase zpátky ke knižce, knihomolové!

Niky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu