Přeskočit na hlavní obsah

Kniha, která vás zotročí

Další chuťovka od nakladatelství Host. Začínám mít pocit, že snad každá knížka, kterou od tohoto nakladatelství vezmu do ruky, bude pecka. Jiskra v popelu od Sabby Tahirové rozhodně není výjimkou. 456 stránek vás pohltí, nepustí, budou vás klamat, napínat.





Laia je z lidu Učenců, je jí sedmnáct a zoufale se snaží zachránit svého bratra Darina. Ten byl zavřený za velezradu a hrozí mu smrt. Je to jediné, co jí zbylo. Učenci jsou totiž pod nadvládou Impéria. Válečníků, kteří je utlačují a dělají z nich otroky. Elias je studentem na vojenské akademii Šerosráz, kde jsou cvičeni nejlepší bojovníci Impéria - Masky. Elias má jen krátce před ukončením studia a chce hned po promoci utéct. Nesnáší svůj úděl Masky, nesnáší brutalitu a zabíjení. Osudy těchto dvou hrdinů se protnou a splétají čím dál více. Na jejich rozhodnutích hodně závisí.

Děj není nijak časově zařazený, ale to příběhu spíše přidává na jeho tajemnosti. Nechybí tu zbraně a přízraky, rozdělení společnosti do určitých kast. Většina příběhu se odehrává na akademii a v přilehlém městě Serra.


Příběh je velmi silný. Z některých činů jsem měla husí kůži, nestačila se divit tomu, jak se příběh vyvíjí, jaké věci se tam dějí a kolik zvratů ještě nastane. Rozhodně jsem Laie i Eliasovi fandila. Laia v průběhu dospívá z mladé ufňukané holky do postavy, která je odhodlaná, odvážná a obětavá. Neváhá zachránit své přátele a bratra, i když kvůli tomu musí trpět. Elias zase musí bojovat s tím, kdo je a k čemu je předurčený.

Hodně jsem ale tápala v postavě Heleny, kamarádky Eliase a do poslední chvíle jsem nevěděla, jestli je vlastně správná nebo ta zlá. U ní mezi sebou bojovaly příkazy Impéria a příkazy srdce, což bylo rozhodně zajímavé sledovat.

Už od prvních stránek mě nový svět vtáhl a věřila jsem mu až do konce. Dokonce jsem měla pocit, že ten svět dobře znám. Vůbec jsem neměla problémy ho pochopit. Co jediné mi na knize vadilo, byla jakási milostná zápletka. Tyhle pasáže, bych klidně oželela. Ve vážnosti celého příběhu mi to přišlo nepatřičné. Naštěstí tyhle pasáže nebyly nijak dlouhé a nešly ani moc do hloubky, tudíž to celkový dojem z knihy příliš nekazí.

Vy už jste Jiskru v popelu četli? Nebo se na ní chystáte? Určitě dejte vědět, jak se vám líbila.

A teď už zpátky ke knížce, knihomolové!

Niky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu