Přeskočit na hlavní obsah

Illuminae

WOW! To je prostě slovo, které vystihuje tuhle knihu. 600 nabitých stránek. 12 hodin čtení. 4 obrovské čaje.





Ježíšek se rozhodl obdarovat mě několika knihami z mého seznamu. A rozhodl se, že bude vybírat knihy z nakladatelství CooBoo. Což je samozřejmě jedině dobře, protože pojďme si to přiznat. Já jsem rozhodně fanoušek sci-fi, fantasy a YA. Uff, je to venku. Ale zpátky k Illuminae.

Když jsem knihu pod stromečkem rozbalila, byla jsem dost překvapená, jak je veliká. A dost mě to vyděsilo! Sice jsem věděla, do čeho jdu, ale stejně. Tvar a provedení knížky je jednoduše stejně impozantní jako její příběh.

Myslím, že už ani nemusím popisovat, jak je kniha provedená. Ale pro jistotu. Nejedná se totiž o klasický příběh s jedním či více vypravěči, kteří Vám všechno naservírují přímo pod nos. Tady najdete složku plnou dokumentů, přepisů rozhovorů, oficiálních zpráv z vojenských operací, záznamy z vyšetřování, přepisy z kamerových záznamů, … Mohla bych pokračovat do nekonečna. Sami si skládáte střípky dohromady a dostáváte jeden obrazec toho, co se vlastně děje.

Nemusíte se vůbec bát, že se v příběhu ztratíte nebo nebudete vědět, která bije. Kniha sama vás povede a ukáže, co je důležité. V příběhu se objevuje i celkem dost postav, o kterých je řečeno to nejnutnější k jejich roli v ději. Nejvíce rozpracované, a tak lehce připravené pro pokračování jsou hlavní postavy Kady a Ezra. Kolikrát bych ani neřekla, že jim je 17 let.

Kniha bohužel až moc rychle odsýpá. Než se nadějete, tak je konec. Nastíním Vám situaci: čtete záznam konverzace. Řeknete si aha, a co z toho teda plyne? Přečtete si další dokument. Aha, takže jak to teda bylo? Přečtete si oficiální hlášení. Počkat, co to je? Takže čtete dál a dál a dál.

Ještě bych Vám možná mohla prozradit, že se celý děj odehrává ve vesmíru, kde spolu soupeří dvě velké korporace. A že lidstvo v roce 2575 umí osídlovat i jiné planety. A taky, že se tam objeví nákaza, která ničemu moc nepomůže. A taky, že umělá inteligence se může zbláznit. To mě vede k tomu, že právě části z pohledu SPIRA (umělé inteligence) jsou skvělé. Pohled "stroje" je opravdu neotřelý, zajímavý a prostě mě bavil.

Musím ještě vyzdvihnout číslování stránek, které připomínalo číslování souborů v počítači, tedy něco na způsob 1 z 599. To byla pomyslná třešinka na už tak skvělém dortu. Já mám ráda, když vím, na čem jsem. Tedy na které jsem stránce a kolik mi toho ještě zbývá přečíst.

Pojďme si to tedy shrnout. Je to sci-fi, ve vesmíru, šíří se nákaza, zbláznila se umělá inteligence, bojují proti sobě dvě velké korporace jadernými zbraněmi, všechno je podkreslené střízlivou milostnou zápletkou, a navíc v nezvyklé originální grafické podobě.

Co bych chtěla víc? Aby už vyšel druhý díl!

Tak zase zpátky ke knížce, knihomolové!

Niky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu