Přeskočit na hlavní obsah

Dočteno v říjnu a listopadu 2017

Vítám Vás u shrnutí přečtených knih za měsíce říjen a listopad. Spojila jsem tyto dva měsíce dohromady, protože bohužel nejsem žádný "rychločtenář" a dohromady jsem tedy přečetla šest knih. Tak se na ně pojďme podívat.

Jako první jsem v říjnu dočetla Dvůr mlhy a hněvu od S. J. Maas. Tato kniha je druhým dílem ze série Dvůr trnů a růží. A je rozhodně dobrým druhým dílem. Moc se mi tady líbila proměna Feyre, která sice občas udělala pár přešlapů, ale nakonec si svou reputaci zachránila. Celé se to vlastně točilo okolo Feyre a Rhyse. Kolem toho, jak si postupně přichází na chuť. Rhyse jsme tady měli možnost poznat více do hloubky a kniha celkově obsahovala spoustu narážek na situace, které se odehrály někdy v minulosti. Bohužel u mě vzniklo spíše více otázek, než že by se mi některé věci vyjasnili. Nicméně tato série má být poměrně dlouhá, takže na vysvětlení snad bude dostatek prostoru. A konec? Ten mě přesvědčil o tom, že potřebuji další díl. Hned!

Potom jsem se vrhla na Manželé od vedle od Shari Lapena. To bylo bohužel zklamání a to co slibovala anotace a obálka, tak úplně nebyla pravda. Ano, příběh byl plný zvratů, ale rozhodně ne nečekaných a rozhodně příběh nebyl strhující. Nelíbili se mi hlavní postavy, které byly celkem průhledné, ani postava detektiva, který akorát tak opakoval, co mu bylo řečeno. K vyřešení případu rozhodně nijak nepřispěl a spíše postával v pozadí jako kůl v plotě. Zápletka a její následné vyřešení bylo šíleně překombinované a málo uvěřitelné. Od thrilleru čekám zřejmě víc.

Chuť jsem si spravila s knihou od Ruty Sepetys V šedých tónech. Ta mě naopak mile překvapila. Doma jsem jí měla už poměrně dlouho a nějak jsem se k ní nemohla dostat. Ukazuje události, o kterých mnozí z nás nevědí, a přesto se skutečně udály. Lina a její rodina museli překonat spoustu překážek a bojovat s hladem, zimou a nucenými pracemi. Ukazuje, že nic není černobílé a někdy je potřeba něco obětovat, abychom něco získali. Bylo zde nastíněno, jak důležitá je vzájemná pomoc a že každý má v sobě něco, čím může pomoci. Rozhodně skvělý způsob, jak mladým nenásilně připomenout světovou historii. 

V listopadu jsem jako první sáhla po knize Šlehačková oblaka od Terezy Salte. Na knihu jsem psala samostatnou recenzi, takže pokud Vás zajímá více, tak zde. Další z "blogerských" knih. Tohle označení může v leckom vyvolat předsudky, ale u této knihy se nemáte čeho bát. Je to takové milé vyprávění životního příběhu Terezy, jejím životě v Norsku a překonávání překážek. Má tedy i takové lehké motivační podbarvení, což vůbec není na škodu. Jediné co mi na knize vadilo, bylo přeskakování v čase. Kapitoly nebyly řazeny úplně chronologicky a občas jsem tedy chvíli tápala, co se tedy vlastně děje. Za přečtení ale rozhodně stojí. 

Pak na mě čekal další druhý díl série, a tentokrát Plamen v temnotě od Saaby Tahir. Kniha začala přesně v okamžiku, kdy jsme hrdiny v prvním díle opustili. Saaba nás nenechala vydechnout a hned na nás valila spoustu akce. Opět byly kapitoly rozděleny na pohledy Laii, Eliase a Heleny. Musím souhlasit s ostatními blogery že nejzajímavější byly kapitoly z pohledu Heleny, kdy jsme měli možnost více proniknout do mocenských bojů v Impériu. Nejméně se mi líbily Lainy kapitoly, které se většinou točily hlavně kolem toho jak zachránit bratra a vlastně nic nového nepřinášely. Samozřejmě i tyto kapitoly jsou pro příběh důležité, ale nebyly tak záživné. Příběh a celá zápletka dostává ty správné grády a jsem jen zvědavá, kam se bude dál ubírat. 

Poslední knihou byla taková večerní jednohubka Bajky Barda Beedleho od J. K. Rowling. Čtou se opravdu rychle, jsou výborné a obsahují asi tu nejznámější bajku O třech bratřích. Kniha má krásné ilustrace a každou bajku doprovází komentář Albuse Brumbála, který nám představuje různé pohledy na bajky a jejich historii. Kniha krásně dokresluje svět Harryho Pottera a ukazuje, jak je tento svět rozmanitý a stále má co nabídnout. Takže pokud máte rádi Harryho, tak rozhodně neváhejte. 

Tak to bylo všech šest knih, které jsem přečetla za uplynulé dva měsíce. Uvidíme, jak mi půjde čtení v prosinci. Mám v plánu číst knihy, které jsou v mojí knihovně už delší dobu, tak uvidíme, jak to dopadne a na co budu mít nakonec náladu. 

Tak zase zpátky ke knížce, knihomolové!
Niky

Komentáře

  1. Jediné co jsem četla jsou Bajky Barda Beedleho a jako doplněk k HP podle mě super. :-)
    Manželé od vedle mám v plnu přečíst snad co vyšli a furt jsem s ek tomu nějak nedostala, ale možnááá mi je přinese Ježíšek! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem zvědavá, co na Manželé od vedle budeš říkat ty. Já jsem od toho vážně čekala něco víc :)

      Vymazat
  2. Také jsem četla Plamen v temnotě, tahle série se fakt povedla. :) V šedých tónech bych si časem také ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu