Přeskočit na hlavní obsah

Oblíbený spisovatel #1

Otázku "Kdo je tvůj oblíbený spisovatel?" nemá většina knihomolů ráda. Ano, protože je takové množství spisovatelů, ze kterých jde vybírat. Já jich pár mám a jako odpověď na tuhle otázku, ač jsem především čtenář fantasy, sci-fi a YA, mě jako první napadne Dan Brown. 

Dan Brown se narodil 22. června 1964 a je to americký spisovatel píšící thrillery. Než ale knihy začal psát, učil angličtinu na internátní střední škole, kterou sám vystudoval. Zajímá se o kryptologii a jeho manželka je historička umění a malířka. V roce 2004 vyhrál ocenění Crimezone Thriller Award v kategorii nejlepší mezinárodní thriller.

Pokud stále nevíte, kam Dana Browna zařadit, dám vám malou nápovědu. Šifra mistra Leonarda. Teď už jistě víte. Tato knížka je zřejmě jeho nejznámějším dílem, a to i díky filmu, který měl premiéru v roce 2006. Kniha zapadá do série s hlavní postavou Roberta Langdona. Tady se nesmíme nechat zmást pořadím. První knihou v této sérii byli totiž Andělé a démoni, kteří mají také svou filmovou adaptaci z roku 2009. Až poté přichází Šifra mistra Leonarda, Ztracený symbol a Inferno (též filmová verze z roku 2016). Na překlad nejnovější knihy série, Počátek, si budeme muset počkat na únor 2018. Kromě této série napsal Dan Brown ještě knihy Digitální pevnost, která byla jeho první knihou a Pavučinu lží.

Od tohoto autora jsem četla prozatím vše kromě Počátku, u kterého čekám na české vydání. Málokdy se mi stane, že mám autora takhle načteného. Jasně, nebylo to zas tak těžké s tímto "malým" počtem knih. Ale kdy vás autor nadchne tolik, že si od něj chcete přečíst úplně všechno? Dan Brown si totiž se čtenářem rád pohrává. Staví před nás nereálná a vymyšlená fakta stejně samozřejmě jako ta reálně pravdivá. V průběhu čtení se vše smíchá dohromady a vzniká příběh, kdy nejste schopni rozlišit jedno od druhého. Přidáním špetky konspiračních teorií je na světě čtivý příběh s kvalitní zápletkou, na jehož konci jen zíráte s otevřenou pusou.

Nesmím také opomenout dokonalé popisy míst. Hlavní hrdina Robert Langdon totiž v příbězích hodně cestuje a autor popisuje ta místa tak živě, že máte pocit, že jste tam snad už někdy byli. Právě díky těmto popisům chci navštívit Řím a Florencii. Protože to, co on popisuje, prostě chcete vidět na vlastní oči. Při čtení jsem si i jednotlivá místa či umělecká díla hledala na internetu. Až tak moc mě zaujala.

Poslední, co bych chtěla zmínit jsou filmové adaptace, kde se hlavní role ujal Tom Hanks. To byla rozhodně skvělá volba a nikoho jiného bych si do té role nedokázala představit. Z těchto filmových verzí se mi asi nejvíce líbila Šifra mistra Leonarda. Při sledování Andělů a démonů jsem měla ještě čerstvě v hlavě podrobnosti příběhu z knížky, a tak mi ve filmu neseděla spousta detailů a chyběli pro mě celkem zásadní postavy. Nejvíce zklamaná jsem byla z posledního filmu Inferno. To mám totiž z knih Dana Browna nejradši a pamatuji si, že ke shlédnutí filmu jsem se musela přemlouvat, právě proto, že jsem se chtěla vyhnout zklamání. Jsem nepoučitelná. Ve filmu opět spousta věcí chybělo a vůbec to nemělo takový spád jako v knize.

Četli jste také knihy od Dana Browna? Líbily se nebo nemáte rádi, když autor motá čtenáři hlavu?

Tak zase zpátky ke knížce, knihomolové!
Niky



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu